Bæver på Muslejr

Hej igen alle sammen

Her i Pinseferien har jeg været på bæversommerlejr (muslejr) sammen med nogle af bæverne og en hel masse fra andre grupper. Der var både grønne og blå spejdere der. Susanne fortalte, at de hedder DDS og at vi hedder KFUM-Spejdere. Vi fik også at vide, at der var over 200 spejderbørn, vi var godt nok også mange.

Fredag

Fredag mødtes vi oppe ved Knuden for at tage med den bus, som Susanne og Bo havde lejet. Susanne og Emil skulle køre i bil, fordi de skulle hente Henrik, som havde været bæverleder sidste år, men som nu bor i København.

Da vi kom frem, spiste vi vores madpakker og begyndte at sætte telte op. Vi undrede os også over, hvor Henrik, Lille Emil og Susanne blev af, men Susanne ringede og fortalte, at hendes bagdæk på bilen var punkteret nogle km væk fra lejren!! Henrik valgte at gå resten af vejen for at hjælpe Bo med at sætte teltene op, mens Lille Emil og Susanne ventede på Dansk Autohjælp.

Lørdag

Lørdag vågnede hele drengeteltet klokken enormt tidligt. Klokken var kun 5, da Bo smed dem ind i teltet igen. De legede nemlig udenfor, og det måtte de ikke, fordi de kunne vække alle de andre, som først skulle op kl. 7. Nogen faldt i søvn igen, mens andre snakkede inde i teltet, og kl. 6 fik vi lov at gå ud af teltene, hvis vi ikke larmede!!

Da vi var stået op og havde gjort os klar til dagen, skulle vi op til flaghejsning, hvor vi kunne se, hvor mange vi var… Bagefter skulle vi ned og spise morgenmad, og vi skulle spise en potion havregryn eller cornflakes, inden vi måtte spise franskbrød, sagde Susanne, da der ville gå lang tid, før vi fik mad igen!!!

Da vi havde spist og fået vasket o,p skulle vi på aktivitet. Vi skulle state med Vand. Da vi kom derned, troede vi at vi skulle seje i kano, og det havde også været meningen, men ham, der ejede søen, sagde at vi ikke måtte!! Så i stedet lavde vi nogle fine sejlbåde af en af de bakker, man får hakket kød i, nogle grene, blade, papir og snor. De blev rigtig fine, og de var gode til at sejle, men vi fandt hurtigt ud af, at vi havde glemt at putte en snor i, så vi kunne hale dem ind igen, for Lille Emil gik helt ud, så han var våd op midt på maven!! Vi nåede også at fiske lidt i søen, og Bo fangede en STOR fisk, hvis du spørger ham selv. Den var godtnok kun 5 cm lang, men Bo var stolt.

Da vi skulle have middagsmad, skulle vi igen spise mindst et stykke rugbrød!!

Da vi var færdige med at spise, fik vi lov at lege vandkamp, da der var meget varmt, men desværre ikke ret lang tid, da vi skulle på aktivitet igen. Denne gang var det Ild, og her lavede vi nogle fine træperler og fik et stykke skind, hvor der stod Port Arthur på. Vi lavde også luftballoner ud af en plasticpose og noget ståltråd. Den, Store Emil fik lavet, fløj rigtigt flot, og det var en af de få, de havde fået til at flyve, (de fleste smeltede bare), og vi fik lov at slukke ild med en brandslukker, det var sjovt.

Da vi var færdige med ildaktivitet, skulle vi spise aftensmad. Det spiste vi sammen med alle de andre spejdere oppe på den store plads foran huset. Vi fik kylligebryst med kartoffelbåde og brun sovs. Det smagte godt!

Om aftenen var der lejrbål, men det var ikke et almindeligt lejrbål. De havde bestilt H.C. Andersen til at komme sammen med sine eventyr (H.C. Andersen-kavalkaden) vi skulle gætte en hel masse om, hvilke eventyr han tænkte på. Nogen fik også lov til at være med i bidder af eventyret!! Det var sjovt!!

Så skulle vi i seng, og vi sov godt den nat. Vi var meget trætte, det havde været en hård dag!

Søndag

Søndag stod vi op til normal tid og gik til flaghejsning og fik morgenmad og så afsted på aktivitet igen. Denne gang skulle vi på Luft, og der prøvede vi både en kæmpe svævebane og vertikal bongee (hvor vi skulle trække en klatre-elastik ud, så langt vi kunne. Vi fik flere på, jo mere vi vejede, Lille Emil fik kun en, og ham, der stod der, hjalp ham meget, så han kom rigtig langt ud. Jeg turde ikke, men de andre bævere fik lov. De fik 2 elastikker, og Henrik, Bo og Susanne fik 4, Susanne trak den længere ud end Henrik, det kunne hun godt lide:) Vi prøvede også at slå en ned fra en pæl med en pind, lid ligesom Robin Hood og Lille John! Bo, Henrik og Susanne sagde, at vi ikke måtte prøve klatrevæggen, da vi skulle være ældre!!t

Efter middagsmad skulle vi på Jordaktivitet. Der skulle vi bl.a. lave græstrolde fire og fire sammen, de blev flotte. Vi skulle også lave et billede ud af mudder og løbe på forhindringsbane. Det var sjovt.

Da vi var færdige, skulle vi have aftensmad. Vi fik spagettiskruer og kødsovs, mmmhhh, det er lige bævermad 🙂

Vi sov sent den aften, men sov godt efter alt de sjov, vi havde haft!!

Mandag

Mandag skulle vi bare pakke sammen. Det var ikke spor sjovt, og hvis vi kunne, så legede vi hellere end vi pakkede sammen, så Bo, Henrik og Susanne skulle hele tiden bede om hjælp. Da vi var færdige med at pakke sammen, fik vi middagsmad, og så kom bussen og kørte os hjem…

Sikke en god sommerlejr, jeg glæder mig til den næste år, den bliver sikkert lige så sjov..